Skara djursjukhus !

Idag var det tidig upp gång med mitt hjärta, då vi skulle till Skara med hästen.
 
Kan väll säga att det gick bra men ändå inte, fick springa, longera och rida han. Vetrinären tyckte han såg jätte fin och fräsch ut men jag tyckte att han inte gick rent. Gjorde böjprov och då visa han en bra hälta på vänter fram. Han fick smärtillande in i kotleden där hältan visades. Blev gå en sväng, sedan vila och ett nytt böjprov och då tyckte hon att det inte visades något. Men hoppade upp och red för att känna i fall det kändes bättre, men kände då att han var konstig i skritten och lite i traven men inte lika mycket. Men blev beslut om att göra en röntgen, för att se om man kunde se något. 
Bilderna visade att han har en liten lite förstoring i kotleden, början till aktros förmodlingen. ingen aning om vad det kommer sig eller något. Vi gjorde en behandling där med en spruta och nu så ger jag han metacam och ska göra i 1 vecka. Så är bara skritta  vecka nu sen börja jogga igång han vid vecka 2.
 
Han fick bli omplåstrad med efter som dom rakat han och sprutan in behandling i kotleden, så det inte skulle komma bakterier och så i det. När vi väl var hemma så fick han stå inne, för att det inte skulle bli värre eller hända något. Men mitt hjärta fann sig ganska bra i det så var skönt.
 
Började med metacamen nu i kväll så bara hoppas att det blir bra annars blir det Skara igen och göra den stora behandlingen som vi uteslöt efter som den inte var så stor än.
 
Kan inget annat än att tacka min undrbara pojkvän som var med hela dagen i Skara och stöttade mig <3!
Stort tack älskling <3!
 Det betyder guld för mig och värmer något otroligt i hjärtat <3!
 
Ha det toppen alla !
 
// Kyss&Smek <3!
 
         Min bäbis och min underbara pojk <3!
 
Trött efter röntgen.
 
Fina plåstret han fick efter rakning och sprutan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0